//
you're reading...
media

Er Tora et offer?

Tora Uppstrøm Berg opplever et enormt mediepress etter hun gikk til Se & Hør og fortalte at hun hadde hatt en natt med Jonas , prinsesse Madelenes forlovede.
Hadde hun ikke ventet at hennes historie ville få sånne dimensjoner?
HALLO?
Det er forloveden til en prinsesse vi snakker om her!

Det er en stund siden jeg var 21 år, men er det vanlig at 21 åringer ikke fatter rekkevidden av noe sånt?
Jeg har trodd at vanlige 21 åringer er voksne i den forstand at de klarer å reflektere og kalkulere eventuelle konsekvenser av sine handlinger.
Men det gjorde altså ikke Tora og nå angrer hun.
De 12500 kronene hun mottok for dette er angivelig ikke trøst nok.

Hadde Tora gått ut med en slik historie men byttet ut Jonas til å være en helt allminnelig dansebandvokalist, da forstår jeg om hun synes mediehysteriet er noe overdrevent. Men her er det snakk om en som var på vei inn i De Kongelige rekker.

Familien til Tora ytrer at Jonas har sluppet billig unna mens Tora får svi.
HALLO igjen!
Hvem har løpt til media med denne saken? Jo Tora
Hvem vet om dette er sant?
Bare Tora og eventuelt Jonas.

Så tilbake til spørsmålet mitt. Er Tora et offer?
Hvis hun ikke er normaltutviklet, så mener jeg JA.
Hvis hun er normalutviklet så mener jeg NEI

Hva tenkte hun på som sprang til media og fortalte dette?
Kanskje hun ville ta snarveien til en kjendisstatus? Hun er ikke alene om å velge denne veien.
Mulig hun blir det også. Vi har jo mange eksempler på tanketomme jenter (og noen gutter) som blir kjendiser på bakgrunn av ekstrem-utlevering av seg selv. Så kanskje Tora ville passe i dette bildet.

Er det normalt å være så korttenkt som dette?

Diskusjon

21 svar to “Er Tora et offer?”

  1. Helt enig med det du skriver. Når du går til et blad som Se & Hør med det formål å tjene penger på andres ulykke, så har du bare deg selv å takke. Null sympati fra meg!

    De prøver vel å bøte på fadesen ved å fremstille henne som et offer. Synd hun skulle dra med seg andre i dette bunnfallet

    Skrevet av Veldig enig! | april 26, 2010, 1:41 pm
    • Hmmm……..Først pule noen…så gå til pressen for å fortelle at man HAR pult noen.Tviler på at ryktet hennes er helt bra.Kan hun ikke fortelle om alle hun har pult som ikke er prinser.Kan vel suge(!)noen kroner ut av Aktuell Rapport når hun er i siget……

      “Nei faen ocså”
      (Jonas etter at han tok hiv-testen)

      Skrevet av Blondie Mouse | april 26, 2010, 4:41 pm
  2. Brutalt mediepress?Det burde hun strengt tatt tenkt på før hun gikk til pressen med historien.Alle vet jo mediekjøret kongelige utsettes for.At dette ville bli en saftig historie visste hun nok.Har ikke sympati for henne.OGheller ikke for Jonas!

    Ja det burde hun tenkt på.Men nå blir hun altså fremstilt som et offer. Jeg tror også hun visste at denne saken ville bli svær.

    Skrevet av Åse | april 26, 2010, 2:00 pm
  3. Hun har vel for alltid lært…don’t kiss and tell, sorry!

    Håper hun har lært ja :)

    Skrevet av No woman no cry :o) | april 26, 2010, 2:28 pm
  4. Virker jo helteit å ta kontakt med Se og Hør i utgangspunktet for å ytre for offentligheten hvem man har ligget med…..

    og hun visste ikke at han var i et forhold…. Daaaah…. jeg synes bare hele greia blir for dumt…

    Tror flesteparten av Norge synes dette er vaanvittig dumt ja :D

    Skrevet av Tinemor | april 26, 2010, 2:36 pm
  5. Nei, hun er ikke et offer.
    Kanskje var denne historien en hevn også hvis hun har prøvd å kontakte Jonas i ettertid, men ikke fått svar..

    Usympatisk og pengegrisk person denne Tora.

    Ingen sympati fra min side.

    Men det forundrer meg ikke om hun nå får tilbud fra flere medier. Kanskje hun får skrive bok? Eller bli programleder?

    Skrevet av Knuten | april 26, 2010, 2:40 pm
  6. Hei

    kor dumme kan jenter bli `???

    Hadde nå denne “prinsen” vert en beckham men erlig talt……..
    Hun må bare flytte langt vekk og holde kjeften igjen…. blond, dum og mangel på folkeskikk !!!

    Synd at andre part ikke får fortelle sin versjon….

    Det er et godt poeng.Hun forteller sin versjon som ingen av oss vet er sann engang. Sikkert vel vitende om at verken Madeleine eller Jonas kan uttale seg.

    Skrevet av Bjørn | april 26, 2010, 3:02 pm
  7. Konstanterer bare at man kan være en god håndballspiller fordi om man er mentalt retardert.

    :D

    Skrevet av Øystein | april 26, 2010, 3:49 pm
  8. Det finnes ett godt gammelt ordtak; Som man reder, så ligger man!!!
    Nuff said!

    Jepp, men det er blitt vanlig at man erklærer seg som offer når man angrer på sine handlinger….det leser jeg stadig vekk i media.

    Skrevet av knutsen | april 26, 2010, 3:55 pm
  9. Men for svarte faen!!!

    Oppserverer att alle hugger på Tora, men det er vel litt for enkelspora tankle spill dere gurgler utav dere , knehöner!

    Den der Jonas som traff en “naiv” lett lurt sklie å leke med er vel den som har pissa i buksa her, eller?

    Madde den vakre lille skapningen hun er sitter i stor gjeld till Tora som avslörte den utroe grisen för hun gikk hen og giftet seg med han

    Du verden så hissig du er da.*
    Hvordan vet du at Jonas har hatt sex med Tora? Vi har kun Toras uttalelser.
    Tror du virkelig Madeleine føler takknemlighet til Tora?
    Hvis Tora virkelig hadde gode hensikter så ville hun henvendt seg til Madde uten å gå gjennom media.

    Skrevet av Kalle | april 26, 2010, 4:28 pm
    • foresten tårnfrid. tora prøvde å henvende seg til det svenske slottet, men ingen tok dette alvorlig!! synes fortsatt det er idiotisk å kommentere ting man egentlig ikke vet noe om..

      Du som vet noe om dette er da Toras venn, Jonas eller reporter i Se & Hør. Så har ikke du egentlig taushetsplikt? Og når du tydeligvis vet så mye, hvorfor er du ikke ditt ansvar bevisst og varsler media om sannheten? Du burde iallefall varsle Tora slik hun slipper å måtte ro mer.

      Så alternativet når hun ikke nådde frem til slottet var å gå til media? Nei den går jeg jaggu meg ikke på.
      Hun har ingen opplysningsplikt om hvem hun knuller.
      Kanskje det ikke er sant en gang.

      Skrevet av shvop | april 26, 2010, 7:07 pm
      • hvorfor skal jeg ha taushetsplikt?
        og hvorfor skal jeg gå til media å fortelle sannheten, folk vil jo tro like lite på meg som de tror på tora. jeg synes bare det er synd at folk som ikke kjenner til denne saken skal drive å kommentere i hytt og pine. synes det er flott at madeleine fant ut av dette nå og ikke senere. kanskje det ikke var denne måten hun ville finne ut av dette.. men har man en utro forlovede så går det for det samme

        Hva harTora gjort for å bli trodd? Hun har fortalt om sin hete natt med Jonas og sier hun står frem for å advare Madeleine. Er det noe hun ikke har fått sagt i saken?
        Hun har plenty av sjanser nå som hele medie-norden jakter på henne

        Skrevet av shvop | april 26, 2010, 7:34 pm
      • du har enda ikke fått med deg at hun ikke gikk til media du. hvorfor skal hun nå kommentere saken når folk som deg ikke tror på noe av det hun sier. synes det er fornuftig å ikke kommentere noe.
        selv har jeg blitt kontaktet av aviser fordi de vil kjøpe bilder og historier av henne, du har ikke peiling på hvor mye penger de tilbyr. folk kan jo lyve i hytt og pine, bare for å tjene seg noen tusenlapper.

        Som jeg har sagt tidligere: Du sitter på opplysninger som andre ikke har. Toras venn og talsmann vet ikke noe om dette for han sa at når Tora valgte å gå til Se&Hør ble hun lovet at de skulle gi Jonas bad guy stempelet. Det var han som skulle bli fremsatt i et dårlig lys og ikke henne.
        Så når du nå vet noe verken Tora, talsmannen hennes eller familien har bekreftet, og kanskje ikke engang vet om, hvorfor går du ikke til media da?
        For du sitter på noe som ingen andre har fått med seg

        Skrevet av shvop | april 26, 2010, 7:49 pm
    • Hallo – lokal vites at det overhodet ikke var Thora som kontaktet Se&Hør, men en venninne som også var i Åre den helga. S&H har sittet på storyen ganske lenge og ikke gått ur før det ryktes at det var knirk i forholdet i sverige. Sant/usant. Slutt å bobb denne jenta

      Jeg snakker ikke om hvem som kontaktet Se & Hør men hvem som gikk ut i bladet med intime betrelser og fikk betalt for det. Tora kunne benektet den historien om hun ikke ville det skulle komme ut.
      Når man er voksen er man ansvarlig for sine handlinger. Når har Tora utlevert seg selv og Jonas. Det går utover prinsesse Madeleine og Toras familie m.m. Dette burde da enhver forusett ville skje.

      Skrevet av Inger | april 26, 2010, 11:14 pm
    • Jeg er helt enig med deg, Kalle. Han er heldig, den horebukken, at han lever i 2010 i stedet for 1510. Han har fornærmet det svenske kongehuset og i gamledagene hadde han nok måtte betale for det med hodet. Fyren er jo en komplett idiot – man kan ikke gifte seg inn i en kongefamilie og drive på som en jævla fittejeger. Det bringer kongehuset, og dermed det svenske folket, i vanry. I fremtiden kommer det nok til å bli vanskelig for den idioten å vise trynet blant skikkelige og oppegående folk.

      Tora er ei uavhengig og søt jente som gjør hva hun vil når hun møter noen hun liker. Hun er ikke den skyldige. Det er Jonas-horebukken som skulle ha tenkt på sin forlovede før han viftet kukken her og der. Godt for Madeleine at hun kastet ut den udugelige rotta.

      Hva Tora gjør på privatbasis har jeg ingenting med, men nå har hun altså gått ut offentlig med dette. Jonas har ikke bekreftet dette og kommer heller ikke til å gjøre det, derfor har vi kun Toras versjon.

      Skrevet av Richard Hode | april 27, 2010, 6:35 am
  10. Hun har bare seg selv å takke for hvordan familien sin har det nå.
    Og at hun ikke visste hvem han var?!?!? Hun visste det når hun snakket med Se & Hør iallefall – og det var det ingen som tvang henne til å gjøre!!! Jo, du kan virkelig være stolt av det selv nå, Tora. *himler med øynene*

    Skrevet av Jane | april 26, 2010, 6:11 pm
  11. om du ikke har fått det med deg enda, så var det ikke tora som gikk til se&hør. det var ei “venninde” av henne som fortalte historien.
    sommeren 2009 stod det også om denne saken i se&hør, men det er det vel ingen som har fått med seg?! jeg skjønner godt at hun ikke trodde det skulle bli så mye oppstyr rundt denne saken, det var ingen som kommenterte noe i sommer, så hvorfor skulle det være så mye annerledes nå?! synes det er idiotisk av folk å kommentere en sak de ikke vet noe om.. de vet bare det de får høre gjennom media.. og de er jo kjempepålitlige! idioter!!!!

    Siden du tydeligvis vet alt om dette så kan du kanskje forklare oss:
    1. Hvorfor sier Tora at hun sto frem for å advare Madeleine?
    2. Hvorfor angrer hun på at hun fortalte historien når hun ikke har gjort det iflg deg?
    3. Hvorfor sier hun at hun ikke visste det var Jonas når dette likevel lekket ut i sommer som du sier?
    4. Hvorfor sier familien at Tora har vært naiv når hun gikk til Se & Hør?
    5. Hvorfor mottok Tora penger når hun ikke har fortalt sin historie?

    Om hennes venninne har lekket dette til Se & Hør så kan Tora bruke hodet og si som Clinton: ” I have not had sex with that man” Eller hun kunne sagt at det ikke var tilfelle, eller ikke gitt kommentar.

    Hvorfor? Jo først og fremst av hensyn til prinsesse Madeleine og deretter sin familie.

    Skrevet av shvop | april 26, 2010, 7:04 pm
    • media får det til å se ut som de har snakket med henne. ja, hun har bekrefta at hisorien er sann etter HUN BLE OPPRINGT av se&hør, det var ikke hun selv som tok kontakt- derfor 12.500. hun angrer vel på at hun har bekrefta dette. hun visste ikke det var jonas fordi han kalte seg jacob, dagen etter synes hun det var noe kjent med han og fant da ut at det var jonas.

      Skrevet av shvop | april 26, 2010, 7:17 pm
  12. for å svare på overskrifta : Nei Tora er ikke ett offer!!! det er hun som har ofret noen andre for 12500 kr!!! Større brødhode skal du lete lenge etter.

    Skrevet av Hege | april 26, 2010, 10:26 pm
  13. nei. dette er patetisk, og virker på meg som en diskré ansvarsfraskrivelse. jeg og vennene mine er rundt 17-18 år, og det har jo selvfølgelig blitt diskutert i vennegjengen, alltid med den samme konklusjonen: du vet hva du driver med når du gjør noe slikt. når man lekker ødeleggende publisitet om en person som er tilknyttet det svenske kongehuset i så stor grad burde man heller bli overrasket dersom det ikke ble så mye fremstilt i media som det har blitt.

    Tror mange er enig med deg i det. Hadde det vært snakk om en c-kjendis i det minste. Men her er det snakk om en som skal gifte seg med en kongelig.
    Jeg håper hun har lært nå. Men frykter det åpenr for lignende saker. Media går lenger og lenger inn i den private sfære…dessverre

    Skrevet av Maud Angelica | april 27, 2010, 11:57 am

Legg igjen et svar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Log Out / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Log Out / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Log Out / Endre )

Kobler til %s

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.